Για τις αναθέσεις μαθημάτων – Ποιος προηγείται στην κατανομή της β΄ανάθεσης

0

Απόσπασμα από το ΦΕΚ 2758/1-9-2016

Τροποποίηση-συμπλήρωση της με αριθ. 94588/ Δ2/09-06-2016 υπουργικής απόφασης με θέμα: «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου» (Β’ 1670).

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:

  1. Τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 2 του Ν. 2817/2000 (Α’ 78) «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις».
  2. Τις διατάξεις του άρθρου 42 παρ. 2 περ. ζ του Ν. 4186/ 2013 (Α’ 193) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», όπως προστέθηκε με την παράγραφο 4 περ. α του άρθρου 39 του Ν. 4403/2016 (Α’ 125).
  3. Την με αριθ. 94588/Δ2/09-06-2016 υπουργική απόφαση με θέμα: «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου» (Β’ 1670).
  4. Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 1 και 2 του Ν. 4186/ 2013 (Α’ 193) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκ- παίδευσης και λοιπές διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε από τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 4327/2015 (Α’ 50) «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».
  5. Την με αριθ. 93381/Δ2/07-06-2016 (Β’ 1640) υπουρ- γική απόφαση με θέμα: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μα- θημάτων των Α’, Β’, Γ’ τάξεων του Ημερησίου Γυμνασίου», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
  6. Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 του Ν. 3966/2011 (Α’ 118) «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».
  7. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α’ 98).
  8. Την με αρ. 30/28-07-2016 πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
  9. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του Π.δ. 70/2015 (Α’ 114).
  10. Τις διατάξεις του Π.δ. 73/2015 (Α’ 116) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
  11. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: Τροποποιούμε-συμπληρώνουμε την με αριθ. 94588/ Δ2/09-06-2016 υπουργική απόφαση (Β’ 1670) με θέμα: «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου» ως εξής:

ΟΔΗΓΙΕΣ:

Η περίπτωση Α. της με αριθ. 94588/Δ2/10-06-2016 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1670 Β’), που αναφέρεται στις οδηγίες, αντικαθίσταται ως εξής:

Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α’) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.

Μετά την περίπτωση Β. προστίθενται περιπτώσεις Γ. και Δ. ως εξής:

Γ. Τα μαθήματα ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς με την εξής σειρά προτεραιότητας: Ο/Η εκπαιδευτικός διδάσκει:

α) στο σχολείο όπου είναι τοποθετημένος/η οργανικά ή προσωρινά:

  1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)

β) σε τυχόν συστεγαζόμενη σχολική μονάδα ή σε σχολική μονάδα του ίδιου συγκροτήματος:

  1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)

γ) σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας σχολείων:

  1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)

δ) σε σχολική μονάδα όμορης ομάδας σχολείων:

  1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)

ε) σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης:

  1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
  3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)

Δ. Η Τρίτη (Γ’) Ανάθεση αφορά στη βασική ειδικότητα και ενεργοποιείται μετά την 30η Σεπτεμβρίου, με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, για τυχόν κενά που δεν έχουν καλυφθεί, με την ίδια σειρά που ακολουθείται στην περίπτωση της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης.

Επίσης, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχουν διδακτικές ώρες που δεν έχουν καλυφθεί στο σχολείο ή στο σχολικό συγκρότημα ή στα όμορα σχολεία ή σε άλλα σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης ή της δεύτερης ειδικότητας μπορούν να υπερβούν τις έντεκα (11), μετά από σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ. Κατά τα λοιπά ισχύει η με αριθ. 94588/Δ2/10-06-2016 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1670 Β’).

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2016-2017.

 

ΠΟΙΟΣ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ Β ΑΝΑΘΕΣΗΣ

  • Εγκύκλιος 118842/Γ2 /17-09-2008: «Με τα μαθήματα 1ης ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα 2ης ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες».
  • Υ.Α. 69598/Γ2/10-7-2006 (ΦΕΚ 1050 Β΄) περί «Αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου», άρθρο 11:  «Κατά την κατανομή των μαθημάτων καταβάλλεται προσπάθεια ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους με μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης. Η μετακίνηση του εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο γίνεται μόνο στην περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου στο σχολείο του».
  • Άρθρο 13 του Ν. 3149/2003 ΦΕΚ 141 τ. Α` Παρ. 20 β: Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους επιτρέπεται μετακίνηση εκπαιδευτικών Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης από σχολείο σε άλλο σχολείο, μόνο στις περιπτώσεις που υπάρχουν υπεράριθμοι ή υπάρχει ανάγκη συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας.
  • Άρθρο 14 του Π.Δ. 100/97 αφορά τους οργανικά τοποθετημένους, οι οποίοι πρέπει να συμπληρώσουν ωράριο  (η σειρά μεταξύ τους καθορίζεται από το χρόνο τοποθέτησης). Η συμπλήρωση ωραρίου γίνεται με μαθήματα α΄και β΄ ανάθεσης, όπως αυτά καθορίζονται στη σχετική εγκύκλιο. Οι προσωρινά τοποθετημένοι έρχονται να καλύψουν ότι κενό απομένει μετά τη συμπλήρωση ωραρίου από τους έχοντες οργανική θέση. Εδώ πρέπει να κάνουμε την παρατήρηση ότι σε κάθε περίπτωση η ανάθεση των μαθημάτων είναι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων. Προτεραιότητα έχει ο οργανικά τοποθετημένος στα μαθήματα Α και Β ανάθεσης μέχρι συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου, έπεται ο τοποθετημένος από τη διάθεση ο οποίος αφού δεν έχει οργανική αυτόματα από το Π.Δ.100 θεωρείται υπεράριθμος στην περιοχή και τοποθετείται ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ (παρόλο που οι σε διάθεση ΠΥΣΔΕ έχουν 0 ώρες οργανικά, λέγεται συμπλήρωση) σε κάποιο σχολείο της περιοχής που ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ώρες Α ή Β ανάθεσης για την ειδικότητά του. Το αυτό ισχύει και για νεοδιόριστο και για αποσπασμένο που μετακινείται όταν δεν υπάρχουν ώρες για ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ του ωραρίου του.
  • Ν. 2817/2000 ΦΕΚ 78 τ. Α: Στις περιπτώσεις που είναι ιδιαιτέρως δυσχερής η παραπάνω διάθεση, οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν υπηρεσία, μέχρι τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, σε άλλες δραστηριότητες του σχολείου ή του γραφείου ή της διεύθυνσης εκπαίδευσης. Ο χρόνος διάθεσης θεωρείται για κάθε περίπτωση ότι έχει διανυθεί στην οργανική τους θέση.
Share.

Comments are closed.