Υπηρεσιακές μεταβολές και νέες αυθαιρεσίες

0

“Κάθε χρόνο, παρά τις διακηρύξεις του υπουργείου, οι υπηρεσιακές μεταβολές είτε καθυστερούν (μεταθέσεις) είτε επιβάλλονται σε στενά χρονικά περιθώρια (εντός ΠΥΣΔΕ μεταβολές). Έτσι δίνεται η δυνατότητα και η ώθηση στα ΠΥΣΔΕ να καταπατούν τη βασική νομοθεσία (ΠΔ 50/96 και ΠΔ 100/97) που διέπει τις υπηρεσιακές μεταβολές.

Το ΠΥΣΔΕ είναι φορέας των κεντρικών πολιτικών επιλογών προσαρμόζοντάς τις στο τοπικό  επίπεδο και  «εμπλουτίζοντάς» τις  με  τοπικές «ιδιαιτερότητες»,  αυθαιρεσία, μεροληψία και αυταρχισμό. Παρανομίες, παρατυπίες και αυθαιρεσίες χρησιμοποιήθηκαν για την επιβολή των αποφάσεων που η διοίκηση απαιτούσε να «επικυρώσει» το ΠΥΣΔΕ με τη συμπαγή και ενιαία πλειοψηφία των υπηρεσιακών (η συντριπτική πλειοψηφία των αποφάσεων στηρίζεται στο 3-2).

Τα τελευταία χρόνια αλλά και φέτος οι αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ περιλαμβάνουν:

  • τοποθετήσεις, αποσπάσεις, διαθέσεις που δεν στηρίζονται στη νομοθεσία ποσώς δε στο δίκαιο.
  • αδιαφάνεια στη λήψη αποφάσεων όπου ακόμα και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ υποχρεωτικά βλέπουν τα στοιχεία λίγο πριν τα ψηφίσουν. Μόρια που ούτε οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι δεν γνωρίζουν και χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν.
  • τροποποιήσεις υπηρεσιακών μεταβολών χωρίς συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ αλλά με το γνωστό πλέον «ανακοινοποίηση στο ορθό».
  • ενστάσεις που αποφασίζονται με διαδικασίες fast track και με το ίδιο σκεπτικό, ένα σκεπτικό που επικαλείται την «κείμενη νομοθεσία» γενικόλογα ώστε να τους χωράει όλους αλλά δεν την εφαρμόζει.
  • πιέσεις σε συλλόγους διδασκόντων να τροποποιήσουν τις αναθέσεις ώστε να καλύψει αρκετά κενά μετακινώντας κατά βούληση αρκετούς συναδέλφους με την αδιαφανή – όπως εφαρμόζεται – διαδικασία των διαθέσεων και σε πλήθος σχολείων ενώ οι μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των σχολείων διάθεσης εξοντώνουν οικονομικά τους συναδέλφους.

Σε κάθε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ ακόμα και τώρα γίνονται τροποποιήσεις και νέες διαθέσεις χωρίς τα κριτήρια του νόμου και του δικαίου. Πρόσφατη αλλά πιθανότατα όχι τελευταία απόφαση η διάθεση – μετακίνηση συναδέλφου στις 5 Δεκεμβρίου!!! Τα δεδομένα που έχουμε για την νέα απόφαση για την «εύρυθμη λειτουργία» των σχολείων «χωρίς να θίγονται τα εργασιακά δικαιώματα της εκπαιδευτικού» είναι:

  • Διάθεση για 4 ώρες και μία ημέρα (με συμπληρωμένο το ωράριο των 21 ωρών της με μαθήματα που διδάσκει στην αίθουσα) από το σχολείο που υπηρετεί (Νότια Φθιώτιδα) 100 χιλιόμετρα (!!!) παραπάνω σε σχολείο της Λαμίας ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ και ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ.
  • Κατά την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ τα σχολεία της Νότιας Φθιώτιδας (80-110 χιλιόμετρα από τη Λαμία) είναι 5 λεπτά απ’ τη Λαμία.
  • Στα μέσα της χρονιάς δημιουργείται πρόβλημα στο ωράριο ΓΕΛ της επαρχίας για να «λυθεί» προσωρινό πρόβλημα σε Γυμνάσιο της πρωτεύουσας.
  • Παραβίαση των ΠΔ 50/96 και ΠΔ 100/97 όπου σαφώς ορίζεται ότι συμπλήρωση ωραρίου γίνεται πρώτα στο σχολείο που υπηρετεί ο εκπαιδευτικός, μετά σε όμορο σχολείο και μετά σε όμορη ομάδα. Η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ αντί να μετακινήσει συναδέλφους με μειωμένο ωράριο από την ίδια ομάδα σχολείων (που υπάρχουν) ή να ζητήσει αιτήσεις από συναδέλφους που θέλουν, θέλοντας να «μην διαταράξει τα προγράμματα των σχολείων της Λαμίας» βρήκε τη λύση.
  • Στοχοποίηση της συναδέλφου που ενώ τόσα χρόνια διεκδικεί νόμιμα τη μετακίνησή της και αδικείται συστηματικά με παράνομες αποφάσεις της εκάστοτε πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ και του ΔΔΕ, ξαφνικά της γίνεται «εξυπηρέτηση επί σκοπού» διαφημίζοντάς το στην εκπαιδευτική κοινότητα ώστε να φαίνεται ότι η ίδια το ζήτησε. Επιπλέον δεδομένο είναι ότι η συνάδελφος όποτε έχει εκλεγεί στο ΔΣ της ΕΛΜΕ δεν έχει κάνει χρήση του δικαιώματος που δίνει ο νόμος να αποσπαστεί στη Λαμία επικαλούμενη ηθικό κώλυμα (υπερπήδηση σειράς από συναδέλφους με περισσότερα μόρια, προνόμια κτλ).

Ζητάμε:

  • Ανάκληση της διάθεσης και διάθεση εκπαιδευτικού με αίτησή του, μέσω μορίων και διάφανων διαδικασιών όπως η νομοθεσία ορίζει.
  • Επιτέλους νομιμότητα στις αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ και έλεγχος των μέχρι τώρα αποφάσεων.
  • Όλες οι διαθέσεις να γίνονται όπως ο νόμος ορίζει, με αιτήσεις από τους εκπαιδευτικούς, δημοσιοποίηση των κενών ωρών, των ολόκληρων κενών και των μορίων των εκπαιδευτικών. Πλήρης διαφάνεια σε όλες τις αποφάσεις.”

(Το κείμενο εδώ)

Share.

Comments are closed.