Aγαπητοί συνάδελφοι
Με την έναρξη του νέου Σχ.΄Ετους εύχομαι σε όλους υγεία,καλή και δημιουργική Σχ.χρονιά.Θα είμαι κοντά σας υποστηρίζοντας το διδακτικό έργο σας και κάθε πρωτοβουλία για την ανάπτυξη καινοτόμων προγραμμάτων και ερευνητικών δράσεων που εμπλουτίζουν τη Σχολική ζωή και προσφέρουν πολλές και διαφορετικές ευκαιρίες μάθησης και καλλιέργειας.
Με αφορμή την κατάρτιση του Ωρολογίου προγράμματος, σας υπενθυμίζω τα εξής:
α. Η κατανομή των μαθημάτων πρέπει να γίνει λαμβάνοντας υπόψη τη δημιουργία του καταλληλότερου παιδαγωγικού κλίματος που αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για το βέλτιστο αποτέλεσμα της μαθησιακής διαδικασίας που είναι ένας από τους στόχους μας.
Ενδείκνυται οι μαθητές ενός τμήματος να μην έχουν σε όλη τη διάρκεια της Γυμνασιακής και Λυκειακής τους εκπαίδευσης τον ίδιο διδάσκοντα στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο.
β. Είναι σε όλους γνωστό ότι η σωστή ταξινόμηση των φυσικών και μαθηματικών εννοιών είναι απολύτως απαραίτητη.Η σπειροειδή ανάπτυξη των εννοιών από κεφάλαιο σε κεφάλαιο και από τάξη σε τάξη είναι απαραίτητη για την κατανόηση των φυσικών εννοιών.
Με την σπειροειδή μορφή του αναλυτικού προγράμματος κάθε έννοια στηρίζεται στις προηγούμενες έννοιες.Η επέκταση των εννοιών αυτών γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να καλύπτει όλες τις ιδιότητες της.
Η υιοθέτηση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της αρχής της σπειροειδούς ανάπτυξης του αναλυτικού προγράμματος προϋποθέτει ότι για να είναι αποτελεσματική η διδασκαλία πρέπει ο δάσκαλος να γνωρίζει την ύλη όχι μόνο της τάξης του αλλά όλων των τάξεων.
Το ‘’γνωρίζει ‘’ δεν αναφέρεται μόνο στο επιστημονικό μέρος αλλά κυρίως στις δυσκολίες διδασκαλίας μιας έννοιας από τάξη σε τάξη.
Για τον λόγο αυτό κρίνεται επιβεβλημένο όπου είναι δυνατόν,η κατανομή των μαθημάτων να γίνεται κάθετα και όχι οριζόντια .
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι αποφάσεις που θα πάρουμε πρέπει να ξεκινούν από εκεί που αρχίζουν και τελειώνουν όλα, τον μαθητή.
Δρ. Αργυρόπουλος Κων/νος
Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04